You are here

Βγάζουν τα απωθημένα στα ψώνια οι κύπριοι

03/08/2022 09:52

Ο συσσωρευμένος αριθμός γάμων και βαφτίσεων δύο χρόνια μετά την πανδημία, η πληθώρα των events σε δήμους και παραλιακές πόλεις σε συνδυασμό με τις εκπτώσεις που τρέχουν από τις αρχές Ιουλίου έχουν πολύ ευεργετικά αποτέλεσμα στα καταστήματα λιανικού εμπορίου, δηλώνουν επαγγελματίες του κλάδου.

Παρά την ακρίβεια που ταλανίζει τους καταναλωτές, ο τομέας της ένδυσης και υπόδησης τον Ιούλιο είχε την τιμητική του δύο χρόνια μετά την κρίση, ειδικά στα malls, ενώ ο επισιτιστικός κλάδος συνεχίζει να δέχεται κάποιες πιέσεις, αναφέρουν.

Ο γενικός γραμματέας του συνδέσμου λιανικού εμπορίου (ΠΑΣΥΛΕ), Μάριος Αντωνίου, μιλώντας στη StockWatch είπε ότι ο Ιούλιος ήταν ένας πάρα πολύ καλός μήνας όπως άλλωστε αναμένεται ότι θα είναι και ο Αύγουστος.

Επεσήμανε ότι «στα συνοικιακά καταστήματα ένδυσης και υπόδησης, στα πολυκαταστήματα και στα malls, φύσηξε δροσερός αέρας από τον Ιούλιο που ξεκίνησαν οι εκπτώσεις. Ο κόσμος φέτος που ένιωσε πραγματικά ελεύθερος έβγαλε τα απωθημένα του ανανεώνοντας την γκαρνταρόμπα του. Από την άλλη ο Ιούλιος ήταν πάρα πολύ καλός μήνας όσον αφορά τις αφίξεις τουριστών, ειδικά στην επαρχία Πάφου οι τουρίστες έδωσαν μια άλλη πνοή».

Όσον αφορά τις υπεραγορές είπε ότι «πλέον ο κόσμος ψωνίζει με βάση τη λίστα που έχει καταρτίσει ενώ μήνα με το μήνα ανεβαίνουν οι πωλήσεις των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και οι προσφορές των καταστημάτων».

Σημείωσε ότι «οι καταναλωτές προσπαθούν να περιορίσουν το καλάθι τους αναζητώντας πιο οικονομικές λύσεις. Τον τελευταίο μήνα παρατηρήθηκε ότι αυξήθηκαν και οι πωλήσεις των παγωμένων και κατεψυγμένων προϊόντων», είπε.

Καλύτερα από το 2019 τα malls

Πλήρη ικανοποίηση εκφράζουν και οι επιχειρηματίες των malls υποστηρίζοντας ότι πλέον τα εμπορικά κέντρα έχουν γίνει τρόπος ζωής, όπως δήλωσε στη StockWatch, ο γενικός διευθυντής του Nicosia Mall, Γιώργος Γεωργίου.

«Για τα malls ο Ιούλιος ήταν ένας πολύ καλός μήνας και όσον αφορά τον τζίρο των εμπορικών καταστημάτων που φιλοξενούνται όσο και την επισκεψιμότητα», είπε και αναφερόμενος στο Nicosia Mall, εξήγησε ότι «οι τρεις πρώτοι μήνες ήταν δύσκολοι μετά όμως ανάκαμψε σημαντικά η κίνηση η οποία συνεχίζεται μέχρι σήμερα. Το πρώτο επτάμηνο του 2022 ο τζίρος μας ξεπέρασε τον τζίρο του επτάμηνου του 2019 κατά 18,5%», επεσήμανε.

Ανέφερε ότι σε αντίθεση με τη συντριπτική πλειοψηφία των καταστημάτων που δουλεύουν πολύ καλά στα καταστήματα φαγητού και καφέ παρατηρείται ακόμη πίεση διότι φαίνεται ότι επηρεάζονται ακόμη από τα περιοριστικά μέτρα.

Σύμφωνα με τον κ. Γεωργίου, τα malls έχουν μπει για τα καλά στη ζωή των πολιτών διότι προσφέρουν ολοκληρωμένη entertainment experience και shopping experience. «Ο τομέας αυτός κερδίζεται μόνο από τα malls διότι δεν υπάρχει άλλος εμπορικός δρόμος στα αστικά κέντρα των πόλεων ικανός να καλύψει σε μεγάλο βαθμό τις ανάγκες του καταναλωτή εκτός από τη λεωφόρο Ανεξαρτησίας στη Λεμεσό. Στις υπόλοιπες πόλεις δεν υπάρχει εμπορική οδός η οποία να καλύπτει τις ανάγκες ολόκληρης της οικογένειας», τονίζει.

Σημείωσε ότι ο Αύγουστος παραδοσιακά είναι πολύ καλός μήνας για τα εμπορικά κέντρα διότι οι περισσότεροι βρίσκονται σε διακοπές και τα malls είναι η καλύτερη επιλογή για τις οικογένειες και γενικά όλο τον κόσμο για ψυχαγωγία και ψώνια σε ένα δροσερό και ωραίο περιβάλλον.

Πολύ καλή η επισκεψιμότητα και από τουρίστες

Πλήρη ικανοποίηση εξέφρασε και η υπεύθυνη του γραφείου επικοινωνίας και προβολής του Metropolis Mall στη Λάρνακα, Μαριλένα Παλαζή, λέγοντας ότι σχεδόν σε όλα τα καταστήματα του εμπορικού κέντρου έχουν αδειάσει τα ράφια διότι όλοι προσέφεραν πολύ καλές εκπτώσεις.

«Τα καταστήματα πώλησαν όλο το στοκ τους, έμειναν μόνο κάποια λίγα κομμάτια σε σπασμένα νούμερα. Ήδη κάποια καταστήματα άρχισαν να εκθέτουν και το χειμερινό τους εμπόρευμα και τα σχολικά», επεσήμανε.

Εκτίμησε ότι «όλοι οι καλοκαιρινοί μήνες θα είναι πολύ καλοί για το Metropolis Mall το οποίο είναι κατάλληλο για όλη την οικογένεια γιατί προσφέρει ψώνια και ψυχαγωγία σε ένα δροσερό, μοντέρνο περιβάλλον. Το mall Λάρνακας επισκέπτονται και αρκετοί τουρίστες που διαμένουν στα ξενοδοχεία της πόλης ή ακόμη και από την επαρχία Αμμοχώστου».

Χάθηκε η ουσία των ξεπουλημάτων

Με μελανά γράμματα περιέγραψε την κατάσταση που επικρατεί στο εμπορικό κέντρο της Λάρνακας ο γενικός γραμματέας της ΠΟΒΕΚ, Στέφανος Κουρσάρης, λέγοντας ότι λόγω της λειτουργίας του mall αλλά και άλλων προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι καταστηματάρχες κλείνει το ένα κατάστημα μετά το άλλο στους εμπορικούς δρόμους του κεντρικού πυρήνα της πόλης.

Προβλήματα είπε αντιμετωπίζουν και οι επιχειρήσεις σε Αγία Νάπα και Πρωταρά λόγω της απουσίας των ρώσων και ουκρανών οι οποίοι ψώνιζαν από τα εμπορικά καταστήματα.

Όσον αφορά τις εκπτώσεις υποστήριξε ότι «έχει χαθεί η ουσία των ξεπουλημάτων. Με τις προσφορές που συνεχίζονται ολόχρονα έχει ξεφτίσει ο θεσμός λόγω της απουσίας θεσμικού νομικού πλαισίου και λόγω του ότι το αρμόδιο υπουργείο δεν ασκεί ελέγχους για το τι γίνεται με το φαινόμενο των συνεχών προσφορών, κάτι που δεν εξυπηρετεί ούτε τον σωστό επιχειρηματία ούτε τους καταναλωτές διότι δεν γνωρίζουν εάν ψωνίζουν σε πραγματικές τιμές έκπτωση».

«Από την άλλη», πρόσθεσε, «η ακρίβεια, η εκτόξευση της τιμής του ηλεκτρικού ρεύματος και τα ενοίκια τα οποία αυξάνονται αντί να μειώνονται δίνουν το τελικό κτύπημα στις μικρές επιχειρήσεις οι οποίες βάζουν λουκέτο η μια μετά την άλλη».

Της Ηρώς Ευθυμίου