You are here

Προδρόμου: Έτοιμο το ΥΠΑΝ για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς

16/08/2022 17:43

Την ετοιμότητα του Υπουργείου για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς εξέφρασε την Τρίτη, ο Υπουργός Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας, Πρόδρομος Προδρόμου.

Ερωτηθείς για την πορεία των εργασιών στα σχολεία, στο περιθώριο εκδήλωσης με Κύπριους αθλητές και την Κυπριακή Ολυμπιακή Επιτροπή, στο Υπουργείο Παιδείας, ο κ. Προδρόμου δήλωσε ότι «όλα δείχνουν ότι θα είμαστε σε ετοιμότητα για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. Η φροντίδα των σχολικών εγκαταστάσεων είναι διαρκής. Κάποια σχολεία παραδίδονται, σε κάποια άλλα έχουν ξεκινήσει εργασίες. Είναι περίπου ένας αριθμός 20-25 σχολείων, σε σύνολο 700, που θα γίνονται έργα κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Και βεβαίως βρίσκεται σε διαδικασία και το κατασκευαστικό έργο για μια σειρά από σχολεία, τα οποία πρέπει να ξεκινήσουν τώρα».

Ο κ. Προδρόμου επισήμανε ότι ο «Ιούλιος και ο Αύγουστος που είναι μήνες θερινών διακοπών για τους περισσότερους, για το Υπουργείο Παιδείας είναι πάντα περίοδος εντατικής εργασίας. Ο πρώτος στόχος είναι να έχουμε έγκαιρα τη στελέχωση από τις αρχές Σεπτεμβρίου. Είναι ένα σημαντικό βήμα που έχει γίνει τα τελευταία χρόνια. Επισπεύσαμε τις διαδικασίες ούτως ώστε να είμαστε στην ώρα μας. Έτσι δεν θα χαθεί χρόνος και θα έχουμε και φέτος μια καλή αρχή».

Ο Υπουργός προέβη σε αναφορά καινοτομιών για τη νέα σχολική χρονιά. Δήλωσε ότι στο πλαίσιο του σχεδίου «Κύπρος - το Αύριο» ένα από τα έργα του Υπουργείου Παιδείας είναι η επέκταση της προδημοτικής εκπαίδευσης. «Από τεσσάρων ετών θα έχουμε καθολική, δωρεάν προδημοτική εκπαίδευση. Το πρώτο βήμα θα γίνει τη μεθεπόμενη σχολική χρονιά 2023-2024, όμως με  τις εγγραφές σε αυτή την σχολική χρονιά τον Ιανουάριο θα μπορούν να εγγραφούν στην προδημοτική τα παιδιά δύο μήνες νωρίτερα, δηλαδή σε ηλικία τεσσερισήμισι χρόνων. Από την επόμενη σχολική χρονιά 4 χρονών και 4 μηνών και την τρίτη σχολική χρονιά από την ηλικία των τεσσάρων», ανέφερε.

Εξάλλου, δήλωσε ότι μια δεύτερη καινοτομία είναι ότι θα γίνουν διαγνώσεις τόσο στην πρώτη δημοτικού, που έγιναν και την προηγούμενη σχολική χρονιά, όσο και στην προδημοτική. Ο στόχος, ανέφερε, είναι να κάνουμε κάποια διαγνωστικά τεστ, όχι κατά ανάγκη μαθησιακά, αλλά γενικής φύσεως γιατί οι συμβουλές που έχουμε από επιστήμονες είναι ότι σε όσο πιο πρώιμη ηλικία γνωρίζουμε τα στοιχεία, τα χαρακτηριστικά του μαθητικού πληθυσμού μπορούμε καλύτερα να αντιμετωπίσουμε ανάγκες και τυχόν προβλήματα που υπάρχουν.

Πρόσθεσε, επίσης, ότι το σύστημα αξιολόγησης στη μέση εκπαίδευση, ανά τετράμηνο, θα επεκταθεί και στα γυμνάσια, ενώ ανέφερε ότι θα προωθηθεί μια σειρά από βελτιωτικές αλλαγές στην ειδική εκπαίδευση.

Ο Υπουργός αναφέρθηκε και στις νέες διαδικασίες συστηματικής διδασκαλίας, αλλά και αξιολόγησης των αποτελεσμάτων αναφορικά με την εξοικείωση με τη γλώσσα και με στοιχεία κοινωνικής πολιτιστικής ενσωμάτωσης για τους μαθητές μεταναστευτικής βιογραφίας.

Σε άλλο σημείο των δηλώσεων του, ο κ. Προδρόμου ανέφερε ότι μία σχετική καινοτομία που προωθείται από το Υπουργείο είναι η χρήση συσκευών καθαρισμού αέρα στα σχολεία. «Έχουμε εφαρμόσει ένα πιλοτικό πρόγραμμα από την προηγούμενη χρονιά σε περίπου 100 αίθουσες διδασκαλίας και τα αποτελέσματα του πιλοτικού προγράμματος που έχουν υποβληθεί πρόσφατα από την επιστημονική επιτροπή είναι θετικά». Όπως δήλωσε ο Υπουργός, πρόκειται για φορητές συσκευές και δεν θα χρειαστεί κτηριολογική επέμβαση.

Ο Υπουργός υπογράμμισε ότι το Υπουργείο Παιδείας βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία με το Υπουργείο Υγείας για να εφαρμοστούν τυχόν μέτρα που θα αποφασιστεί ότι απαιτούνται κατά της πανδημίας.

Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με τα σχολικά εγχειρίδια, ο Υπουργός ανέφερε ότι η προετοιμασία έχει γίνει όπως κάθε χρόνο και τα βιβλία διδασκαλίας θα φτάσουν στα σχολεία και θα διανεμηθούν κανονικά όπως προβλέπεται. «Εκείνο το οποίο ελπίζουμε είναι ότι θα συνεχίσουμε με τις καινοτομίες που προσπαθούμε να εισαγάγουμε με νέες μεθόδους». Ο απώτερος στόχος, είπε, είναι το «πολλαπλό βιβλίο», ελπίζω να φτάσει σύντομα εκείνη η μέρα αλλά και η δημιουργία ψηφιακού τύπου βιβλίων, τα οποία να μπορούν εμπλουτίσουν τα παιδαγωγικά μέσα τα οποία θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι εκπαιδευτικοί μας.