You are here

Αποχώρησαν από την αγορά 15 ναυτιλιακές εταιρείες

07/06/2010 09:30
Της Αγγελικής Καλλή

Δεκαπέντε ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες αποχώρησαν από την αγορά μέσα στο 2010 σύμφωνα με την ετήσια έρευνα της Petrofin Research για το προφίλ της ελληνικής ναυτιλιακής επιχείρησης. Είναι η πρώτη φορά από το 2006 που παρατηρείται μείωση των επιχειρηματικών οντοτήτων στην «Ακτή Μιαούλη». Συνολικά σήμερα δραστηριοποιούνται 758 εταιρείες. Πρόκειται για μείωση 2% σε σχέση με το 2009.

Η Petrofin εκτιμά ότι σε σχέση με τη μεγάλη μείωση των ναύλων και των αξιών των πλοίων στη διετία 2008-2009, εξαιτίας της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, ο αριθμός των εταιρειών που έκλεισαν είναι σχετικά μικρός και αυτό αποτελεί ένα μάλλον ενθαρρυντικό στοιχείο για την ελληνική ναυτιλία.

Το 2008 σημειώθηκε αύξηση κατά 4,55% των ναυτιλιακών εταιρειών και το 2009 επίσης αύξηση κατά 2%. Πάντως η μεγαλύτερη μείωση το 2010 παρατηρείται στις εταιρείες που διαχειρίζονται στόλους από 5 έως 8 πλοία -μείωση 16,26%- ενώ αντίθετα αυξήθηκαν κατά 6,2% οι εταιρείες με στόλους 3-4 πλοίων.

Την ίδια στιγμή παρατηρείται σαφής τάση ισχυροποίησης των μεγάλων ναυτιλιακών ομίλων στην ελληνική ναυτιλία, δηλαδή των εταιρειών που ελέγχουν στόλους με περισσότερα από 25 πλοία.

Η Petrofin παρατηρεί ότι το 2010 το 42% του ελληνόκτητου στόλου σε επίπεδο χωρητικότητας, ελέγχεται από 31 ομίλους που αποτελούν το 4,1% της ελληνικής πλοιοκτησίας. Στόλους από 16 έως 24 πλοία ελέγχουν 33 εταιρείες, 80 εταιρείες διαθέτουν από 9 έως 15 πλοία, 103 από 5 έως 8 πλοία, 171 εταιρείες 3 έως 4 πλοία ενώ 340 εταιρείες -το 44,85% της ελληνικής πλοιοκτησίας- διαθέτουν από 1 έως 2 πλοία.

Δύσκολη χρονιά

Στα συμπεράσματά της η Petrofin Research σημειώνει ότι το 2009 ήταν μία εξαιρετικά δύσκολη χρονιά για την ελληνική ναυτιλία όμως καθώς οι αγορές ανακάμπτουν οι περισσότεροι εφοπλιστές αποφασίζουν να κρατήσουν τα πλοία τους.

Μάλιστα ενώ ακυρώθηκαν πολλές ακριβές παραγγελίες πλοίων συχνά αυτές αντικαταστάθηκαν από νέα συμβόλαια με χαμηλότερες τιμές και παραδόσεις σε μεγαλύτερο χρόνο. Συνεχίστηκε -παρά τις δυσκολίες- η μείωση των ηλικιών των ελληνόκτητων πλοίων ενώ πουλήθηκε μεγάλος αριθμός παλαιών μονάδων.